Pasen

Sinds kort is er ook eindelijk een Instagram app voor Android smartphones! Eerst was deze app exclusief voor de iPhone en gebruikte ik apps zoals Retro Camera, maar nu is er dus ook Instagram. Om dat te vieren is hier mijn Paasweekend in Instagramfoto’s ^^

Nadat ik met Tim en zijn ouders alweer naar de Ikea was geweest (we krijgen tegenwoordig ook vaste-klantenkorting (;) en we vier nieuwe Billy kasten hadden gekocht, besloot ik om nog even naar buiten te gaan. Het was koud, maar prachtig weer. Tijdens een kort wandelingetje vond ik deze schattige blauwe druifjes! Zijn ze niet leuk?

Hagedoorn (in het Nederlands geloof ik meidoorn genoemd) is altijd zo prachtig heldergroen in de lente. Wanneer de andere bomen en struiken nog niet eens dénken aan het openen van hun knoppen, hangt er over alle hagedoorns al een frisse groene waas.

Toen ik langs de geluidswal liep, zag ik een slakkenkerkhofje. Hier hebben vast flink wat vogels gefoerageerd.

Zondag gingen mijn moeder, vader en ik samen met tante Rinske (en een groep mensen uit Brabant) een stadswandeling maken door Leeuwarden. En niet zomaar een stadswandeling, maar een komische wandeling met de enige, echte Maria Louise van Hessen-Kassel, jarenlange regentes van Friesland, Groningen en Drenthe en al 250 jaar dood. En haar lijfwacht, Jansonius. De stadswandeling voerde door het oude gedeelte van Leeuwarden. Onderweg kwamen we langs allerlei gebouwen waar de Oranjes hun sporen hebben achtergelaten. Leeuwarden (of beter gezegd: Friesland) heeft namelijk een nauwe band met de Oranjes, die al ver teruggaat in de geschiedenis.

De wandeling was opgezet als een sollicitatieprocedure voor een functie aan het hof; onderweg moesten dus ook allerlei hilarische opdrachtjes worden uitgevoerd. (Ik won een flesje Beerenburg!) Het was ontzettend leuk en tegelijkertijd ook heel erg grappig. Voorbijgangers reageerden ook heel grappig. Zo werden we gefotografeerd door een aantal Japanners. Verschillende automobilisten gaven Hoogheid voorrang en maakten buigingen in hun auto, anderen keken met een scheef oog en gaven gas, om zo snel mogelijk bij die rariteiten vandaan te komen. Het was leuk om eens met andere ogen naar een stad te kijken die je al heel vaak hebt gezien en het lijkt me ook heel leuk om eens een stadswandeling te maken in Groningen!

Onze eindbestemming was het Princessehof, het vroegere paleis van Maria Louise. Tegenwoordig is het een keramiekmuseum, maar deze kamer – de eetkamer – is nog in originele staat. Hier at Marijke Meu (zoals ze door het volk werd genoemd) de allereerste aardappel van Nederland.

Zondag gingen we op verjaardagsvisite bij buurvrouw Esther en buurman René, want René was jarig. Hij kreeg een heel origineel verjaardagscadeaus, namelijk: drie kippetjes en een haantje! Esther & René hadden al eerder kippen gehad, maar helaas waren alle kippen in de loop der jaren overleden. Omdat mijn tante Geertrude door een stiekem op zolder broedende kip een kippen- en hanenoverschot had, wilde Esther wel een aantal overnemen. De afgelopen weken maakte ze in het geheim een strook grond achter de paardenstal klaar voor de kippen en knapte ze het kippenhok op. Zaterdagavond raceten we samen in de auto naar Gaasterland, om snel de kippen en het haantje op te halen en op stok te zetten. De volgende ochtend mocht René het nieuwe kippenpaleis openen. Het hele proces was geheim voor hem gebleven en hij vond het een hele leuke verrassing! (Het eerste ei is trouwens ook al binnen, waarschijnlijk van schrik gelegd, want de kipjes durven het hok nog niet uit).

En nog even een snelle nagellakfoto: H&M Peppermint Fusion (een prachtige lichtblauw, met op deze foto onzichtbare shimmer) en Catrice Shake It! Flake It! flakie topcoat. Subtiel, maar mooi.

Geef een reactie

