Groene gezelligheid

bron, via

Dit ziet er ZO gezellig uit! Misschien komt het door het licht dat door het dak naar binnen komt, of door al het hout (voor mij heeft hout een grote gezelligheidsverhogende factor), of de verschillende prints op het bed. Maar ik denk dat het vooral de planten zijn, die de foto zo gezellig laten lijken.

Toen ik deze foto zag, bedacht ik me dat ook meer planten in huis wil. Helaas ben ik niet zo goed met planten. Ik ben vooral heel slecht in het in leven houden van cactussen. Ze verdrogen, verschimmelen, vallen om en uiteindelijk gaan ze allemaal dood. Meestal houd ik het maar bij een bos bloemen – het liefst een veldboeket. Die staan een week en daarna is het tijd voor iets nieuws.

Maar oke, na het zien van deze foto ga ik opnieuw beginnen aan mijn plantjesavontuur. Ik heb een aantal tweedehands theekopjes die ik zo nu en dan als waxinelichtjeshouders gebruik, maar daar kunnen natuurlijk ook prima kleine plantjes in staan. Ik zat te denken aan dit soort vetplantjes (of een variatie ervan). Ik moet er dan wel op letten dat ik ze niet elke anderhalve minuut water ga geven, anders zijn ze binnen no-time weer verschimmeld.

O, en misschien kleine bloembakjes of -potjes met van die prachtige felblauwe lobelia’s erin. Mijn moeder had vroeger altijd bloembakken onder de kozijnen hangen met blauwe lobelia’s. Ik vond ze als kind helemaal geweldig, vooral wanneer ik mijn blauwe-lobelia-matchende jurk aan had. Ik geloof alleen niet dat onze kozijnen in staat zijn een bloembak te dragen (bedankt voor het niet onderhouden van onze kozijnen, meneer de huisbaas!), dus moeten ze binnen staan. Lobelia’s zijn volgens mij niet echte indoor-bloemen, maar ach, ik kan het altijd proberen.

Op naar de markt voor bloemen en planten!

Een Reactie op “Groene gezelligheid

  1. Bij Ikea hebben ze soms echt heel veel verschillende van die kleine vetplantjes! En ook cactusjes. Maar soms ook niet. Dus het zal wel seizoensgebonden zijn of zo? Anyway, Ikea!

    Misschien kunnen we binnenkort een Ikeadate doen? Of iig een plantendate, want ik ben ook wel toe aan nieuwe planten.. En vetplantjes en cactusjes zijn goed voor mij (tenzij ze opeens flubber worden), want andere planten gaan altijd dood :( Ook de hyacinten en narcisjes die ik toen met jou had gekocht.. Ik gaf ze echt water hoor!! Maar ze gingen toch gewoon dood. Maar het gaat wel goed met mijn aardbeienplantjes! Die geef ik trouw water en ze groeien en zo :)

    Sziget is pas in augustus toch? Misschien ergens in juli dan :)

Geef een reactie

