Day 13 & 14: animal print & flowers

Het is al een tijdje geleden dat ik iets gepost heb over mijn 31 Day Challenge, dus het werd hoog tijd! Zonder omhaal presenteer ik: dierenprint- en bloemetjesnagels!

Vlindervleugels! Iets wat ik al heel lang wilde proberen, maar nog nooit had gedaan (volgens mij zeg ik dat heel vaak). Mijn originele plan was om regenboogkleurige vleugels te maken. Toen zag ik toevallig deze vlindernagels van Maud en vond de kleuren die zij gebruikt had echt prachtig!

Het maken van de vleugelvorm was lastiger dan verwacht, wat volgens mij vooral kwam doordat mijn zwarte striper akelig dik en draderig was. *zucht* Gelukkig heb ik vandaag gelezen dat het toevoegen van een paar druppels water (want blijkbaar zijn ze op waterbasis) een striper weer als nieuw kan maken.

Voor deze glitterende vlindervleugels gebruikte ik: Essence – Choose Me! als basiskleur, met daaroverheen gesponst Essence – Hard To Resist en Catrice – Holo Qua Tal?!. Verder gebruikte ik een zwarte striper van Claire’s en Essence – Back To Black voor de vleugelvormen en maakte ik met een dotting tool en Catrice – Snow Motion! de witte stipjes op de vleugels. Zoals altijd Nail Tek Foundation II als basecoat en Seche Vite als topcoat. Ik vond deze manicure erg geslaagd en ga ‘m zeker nog eens maken (:

Iets wat ook op mijn ‘moet-ik-nog-steeds-eens-maken’-lijstje stond was een cherry blossoms design:Deze nagels zijn geΓ―nspireerd door een foto die ik ooit op Tumblr heb gevonden. Ik vond de combinatie van blauw, wit en roze erg mooi. Het gesponste wit geeft de indruk van meer bloesems, maar trekt niet de aandacht van de roze-witte bloesems vandaan.

Ik vond mijn duimnagel verrassend goed gelukt!

Ik maakte gebruik van mijn zwarte striper (nog steeds erg stroperig en draderig), Catrice – Hot Or Not?, een lichtblauwe lak van de Hema (nummer vergeten) en Catrice – Snow Motion!. Voor het maken van de roze met witte bloesems gebruikte ik een dotting tool. Natuurlijk gebruikte ik ook hier Nail Foundation II als basecoat en Seche Vite als topcoat.

Ik las trouwens vandaag hier dat de Hema sinds kort een prima witte nagellak in het assortiment heeft. Ik denk dat ik die maar gauw aan moet schaffen, want van mijn vertrouwde Snow Motion! komt het einde nu echt in zicht.. ):

Geef een reactie

