Day 15 & 16: delicate print & tribal print

Voor dag vijftien stond ‘delicate print’ op het programma. Bij delicate printjes denk ik meteen aan kant. Mijn eerste idee was om mijn Konad-stempelset weer eens tevoorschijn te halen en een kantpatroontje op mijn nagels te stempelen. Dat idee liet ik algauw varen. Ik besloot voor een iets grotere uitdaging te gaan: veren.Ik had al eens eerder nagels met veren erop gezien en na wat tutorials te hebben bekeken, leek het me niet al te moeilijk.

Maar dat was het wel. Tijdens het knippen van de veren moest ik vreselijk voorzichtig zijn. EΓ©n verkeerd knipje en de ‘nerf’ van de veer ging kapot, waardoor alle kleine veerdeeltjes loslieten. Toen ik de veer wilde bedekken met een laagje topcoat, begon alles te krullen en los te laten. Zo frustrerend! Ik besloot geen topcoat te gebruiken, maar gewoon een heldere lak. Dat leek iets beter te gaan. Uiteindelijk was dit het resultaat:

Achteraf gezien baal ik ervan dat ik niet een neutrale kleur als basis heb gebruikt, want zo vallen mijn gruwelijk verkleurde nagels wel heel erg op.

Desalniettemin was het resultaat vanaf een afstandje best wel mooi. Het was een avontuurlijk idee, maar ik geloof niet dat ik het nog eens ga proberen.

En dan: tribal nagels. Ik houd van tribal (ook wel Aztek) print. Eerst leefde ik me uit op een nagelwiel met allerlei verschillende kleurencombinaties.

Hier is het resultaat. Mijn rechterhand had ik omgekeerd gelakt: alle nagels groen-oranje en alle de ringvingernagel blauw-geel-groen. Het was een priegelig werkje, maar ik vond vooral de blauw-geel-groene combinatie erg geslaagd.

Helaas heb ik van deze manicure geen foto van alle producten die ik heb gebruikt. Uit mijn hoofd waren het: H&M – Blue My Mind (blauw), Essence – Sunshine 4ever (geel), Essence – Bella (groen), Catrice – Man, GO Tango (oranje), Sephora – Military Jacket (donkergroen), Catrice – Snow Motion! (wit), een zwarte striper van Claire’s + base- en topcoat.

Geef een reactie

