Brontorina

Ik heb een groot zwak voor mooie prentenboeken. Ik moet bekennen dat ik zelfs een aantal prentenboeken in de boekenkast heb staan. Gewoon, omdat ik ze zo mooi vind.

Er hangt ook een prentenboekkalender in de woonkamer. Die heb ik als housewarmingcadeau van mijn moeder gekregen. Ik vind het elke maand weer een klein feestje om de kalender om te draaien (het zijn de kleine dingen in het leven, niet waar?). Deze maand hangt er een grote plaat van een oranje dinosaurus genaamd Brontorina boven de bank. Ik vond de tekening zo leuk, dat ik besloot het boek te lenen bij de bibliotheek.

Het verhaal gaat over een dinosaurus die graag wil balletdansen. Ze gaat naar de balletschool van Madame Lucille en na wat aarzelingen van de docente, mag ze mee dansen. Hoewel ze heel gracieus beweegt voor een dinosaurus, is ze ook een beetje aan de grote kant, wat voor nogal wat gaten in het plafond en bijna geplette kinderen zorgt. De leerlingen besluiten om een nieuwe oefenruimte te zoeken, die iets meer dinosaurusproof is. Dat lijkt niet echt te lukken, totdat ze bij een boerderij aankomen. Madame Lucille’s openlucht balletschool voor jongens, meisjes, dinosaurussen en koeien is geboren!

Een hartverwarmend verhaal (: Hieronder zijn een paar foto’s van de prenten uit het boek:


Balletdansende dinosaurussen: wat is de wereld toch mooi.

Een Reactie op “Brontorina

Geef een reactie

