Gratitude

Gratitude turns what we have into enough.

Deze quote las ik net op Sometimes Sweet en dat zette me aan het denken. Danielle schrijft dat het zo gemakkelijk is om altijd maar bezig te zijn met de toekomst, met verbeteringen, met meer willen, dat we makkelijk vergeten hoeveel we hebben in het hier en nu. Ik maak me daar ook schuldig aan. Ik maak me vaak zorgen over de toekomst – over dingen die ik toch niet in de hand heb – en misschien nog wel vaker om het verleden – waar ik ook weinig meer aan kan doen. Daarom is hier een lijstje van dingen waar ik nu dankbaar voor ben:

  • de chocolate chip cookies die ik vanmiddag kocht bij Albert Heijn. Ze smaken én ruiken heerlijk.
  • mijn nagellakcollectie. Meer specifiek: rondsnuffelen in mijn collectie, een manicure verzinnen en vervolgens rustig experimenteren met verschillende kleuren en prutsen met sponsjes en Konadstempels.
  • het mooie weer van vandaag; ik had veel meer regen verwacht!
  • Tim. Hoewel ik het momenteel heerlijk vind om een klein weekje alleen te zijn, mis ik hem wel. Ik mis zijn grapjes en ik mis zijn luisterend oor tijdens mijn spraakwateraanvallen.
  • de cd’s OK Computer van Radiohead en Watershed van Opeth. Totaal verschillend, maar beide even geniaal en mooi.
  • mijn gedipdyede shirt en geverfde prikbordjes. Ik voel me helemaal DIY-verantwoord! Zo’n IK KAN DINGEN MAKEN WOOOOHH-gevoel.
  • het barbecue-feestje van afgelopen zaterdag. Barbecue’s en vegetariërs gaan meestal niet goed samen en ik ben dan ook niet zo’n barbecue-fan. Gelukkig was dat zaterdag niet het geval. Het is misschien wat controversieel om een geheel vegetarische barbecue te organiseren, maar ik vond het persoonlijk een verademing om eens iets anders te eten dan stokbrood en salade en steeds maar te bedanken voor hamburgers en kippenpoten.
  • op vakantie gaan naar Boedapest! Ik heb er zoveel zin in. Ik houd van het hele voorpretgevoel van vakanties, dus ik check regelmatig wat voor weer het is in Hongarije. Ook dompel ik mezelf onder in allerlei informatie over Boedapest en de activiteiten die er te doen zijn. Hetzelfde geldt voor Sziget. (Ik typ trouwens elke keer Boedepast in plaats van Boedapest.)
  • avondwandelingen in het Noorderplantsoen. Nu mijn rechtervoet eindelijk hersteld is van alle kneuzingen en mini-operaties wil ik eigenlijk weer het hardlopen oppakken. Dat heb ik al niet meer gedaan sinds herfst vorig jaar. Rustig beginnen dus. Mijn enige zorg is mijn rechterknie, die sinds kort weer te pas en te onpas pijn doet. Gelukkig heb ik twintig juli een afspraak bij de orthopeed, dan kan hij/zij me vertellen wat er mis is (en of het wel verstandig is om te gaan hardlopen).
  • en als laatste:  *fangirlmodus aan* The Legend of Korra. Seriously. Zo awesome. Ik ben voor de zoveelste keer seizoen één aan het kijken. Het is zo cool om (bijna) alle personages van Avatar: The Last Airbender volwassen te zien. En natuurlijk de nieuwe personages! Het maakt me blij dat de serie zoveel sterke en kick ass vrouwelijke personages heeft (: *fangirlmodus uit*
Geef een reactie

