Uitspraak

Soms zorgt een flart van een gesprek opvangen terwijl je door de Universiteits Bibliotheek loopt voor veel vragen.

Situatie: er lopen twee meisjes voorbij. Het ene meisje zegt: “Mijn buurmeisje heeft toen ze jong was een hersenvliesontsteking gehad.” Daarna volgt een collectieve giechelbui.

RAAR. Ik ben heel benieuwd naar de context van dat gesprek, want ik kan me niet voorstellen dat hersenvliesonstekingen hilarisch zijn…

Anyway, via de Onze Taal-twitter kwam op deze pagina terecht. Met een leuk artikel en een geweldig filmpje over de uitspraak van Deense straatnamen. Misschien ook handig voor onze vakantie in Boedapest, want als ik zo eens een kaartje van het centrum bekijk, is alles behoorlijk ontuitspreekbaar!

Geef een reactie

