Currently

In navolging van Danielle hier een korte ‘currently-post’.

Loving: gisteren zijn Tim en ik weer eens naar de Ikea geweest en hebben we wat spulletjes gekocht die onze verdieping weer een stapje dichter bij ‘voltooid’ brengen. Ik denk dat het voor heel veel mensen herkenbaar is: wanneer je gaat verhuizen ben je eerst heel druk bezig met het huis leefbaar maken. Alleen de primaire dingen worden opgehangen. Je hebt ideeën over hoe je het verder wil inrichten, maar voordat je daar aan toekomt, verval je weer in je normale levensritme en blijven al die posters, wandplanken en prikborden een beetje bovenop een kast liggen te verstoffen. Gisteren hebben Tim en ik een grote poster van Tim ingelijst en als het goed is, gaan we hem vandaag ophangen. Ook heb ik gisteren een ingelijste tekening (het allereerste door mij aangeschafte kunststuk!) opgehangen. Het zijn kleine dingen, maar het geeft me wel een groot gevoel van voldoening. En de muren zien er ook nog eens minder kaal en wit uit ^^

Reading: ik ben vorige week begonnen in De donkere kamer van Damokles van W.F. Hermans. Ik ben nog maar op bladzijde vijftig of zo, maar het boek is nu al heel anders dan ik verwachtte. Ik vind het behoorlijk onthutsend.

Watching: Adventure Time! Ik had er al wel hier en daar iets over gehoord, maar was nog niet op het idee gekomen om het te gaan kijken. Sinds eergisteren kan ik vertellen: het is helemaal geweldig! Het is een tekenfilm voor kinderen, maar ik vind zelf dat het erg volwassen is. Niet The Last Airbender-all-life-is-sacred-volwassen, trouwens. Alles is super random, maar wel heel erg grappig en kleurrijk. En de theme song is heel vrolijk!

Thinking about: het feit dat ik volgende week dinsdag moet beginnen met lesgeven. Ik probeer er nog niet te veel aan te denken, zodat ik mezelf niet heel erg zenuwachtig maak. Afgelopen woensdag had ik een introductiedag van de universiteit voor alle LIO’s. Reuzespannend. De hele dag kregen we bergen informatie over ons uitgestort van vakdidactici, mentoren en tutoren. We zijn dit jaar met een grote groep LIO’s Nederlands – maar liefst zeventien! Ik vond het interessant om alle verschillende loopwegen van iedereen te horen. Mensen die ‘gewoon’ een bachelor Nederlands hadden gedaan en gekozen hadden voor de Educatieve Master Nederlands. Mensen die van het HBO kwamen, soms met diploma, soms zonder. Mensen die al twaalf jaar in het onderwijs werkten en nu hun bevoegdheid moesten halen. Mensen die niet meer tevreden waren in het bedrijfsleven en besloten hun niet voltooide studie Nederlands weer op te pakken. Het maakte me in ieder geval wel bewust van het te kort aan eerstegraders. Tijdens een intropraatje kregen we wat cijfers voor onze neus: er zijn ruim 77.000 docenten in het voortgezet onderwijs, waarvan slechts 14.000 eerstegraads docent zijn. De hoogleraar die sprak gaf ons dan ook een schouderklopje en verzekerde ons dat we zeer nuttig zijn voor de maatschappij. Altijd goed om te horen!

Eating: Liga Evergreen Original koekjes. Vroeger at ik deze koekjes dag in dag uit in de pauzes op school. Totdat ik ze echt helemaal werd. Sinds kort heb ik ze weer herontdekt! Een groot voordeel vind ik dat ze niet zo suikerig zijn, zoals veel van die Sultana’s.

Listening to: de regen die tegen de ramen tikt en de wind die door de bomen waait. Ik had het er vorige week met mijn moeder over dat ik wel weer klaar was voor de herfst. Ik vind het altijd zo gezellig om op regenachtige dagen lekker binnen te zitten. Thee zetten, koekje erbij en dan met een leuk muziekje op de achtergrond mijn nagels lakken. Of lekker een boek lezen. Natuurlijk is regen niet fijn als je naar buiten moet en een eind moet fietsen, dat is waar. Maar ik heb wel weer zin om eens een nacht goed te slapen, zonder wakker te worden van de warmte. Gekleurde bladeren in het Noorderplantsoen, tijdens een mooie zonnige middag kastanjes zoeken, ja, ik heb zin in de herfst!

Making me sad: ik vind het heel verdrietig dat één van de katten van buurvrouw Esther is overleden. Misschien herinnert iemand zich het duo Julius en Caesar nog, waar ik eerder over heb geblogd (hier, hier en hier). Een paar maanden geleden werd duidelijk dat Caesar ongeneeslijk ziek was. Door zijn ziekte waren zijn darmen en nieren ernstig aangetast. Ondanks de diagnose gaf Esther niet op en dankzij haar zeer intensieve verzorging heeft Caesar nog een paar maanden langer geleefd. Hij heeft tijdens de mooie zomerdagen fijn buitengespeeld met zijn broertje en heeft zelfs nog op muizen gejaagd. Toch mochten alle goede zorgen niet baten en is Caesar vorige week heel plotseling overleden.

Making me happy: Postcrossing! Ik was het een tijdje geleden om verschillende redenen een beetje uit het oog verloren, maar ik heb het weer opgepakt. Het maakt me zo blij om adressen aan te vragen en vervolgens te zien naar welk land ik een kaart ga sturen. Ik doe altijd erg mijn best om de – in mijn ogen – juiste kaart uit te zoeken, dus ik lees altijd het profiel grondig en begin dan mijn hele kaartencollectie door te spitten, op zoek naar Die Ene Kaart. Het uitzoeken en schrijven geeft me veel voldoening. En natuurlijk vind ik het leuk om daarna weer kaarten te ontvangen!

2 Reacties op “Currently

Geef een reactie

