Day 20: water marbled

Confession: ik kan niet water marblen met nagellak. (Voor de mensen die nu een vraagteken boven hun hoofd hebben hangen: klik hier voor uitleg over water marblen!) Ik heb het een paar keer geprobeerd en het mislukte gewoon volledig. Ik probeerde allemaal verschillende soorten water (warm, koud, lauw, kamertemperatuur, gedestilleerd, kraanwater, regenwater) en verschillende soorten nagellak (shimmer, dekkend, creme, dit merk, dat merk) en nog steeds lukte het niet. Het was dan ook frustrerend – maar ook komisch – om te zien dat het mijn zusje wel lukte, terwijl ze gebruikmaakte van het zelfde water en dezelfde nagellak.

Goed, dat was het moment waarop ik besloot dat water marblen en ik gewoon niet zo’n goede combinatie zijn. Voor dag twintig van de challenge besloot ik dan ook niet met behulp van water marblen een mooi patroontje op mijn nagels te maken, maar door middel van needle dragging (ook wel needle marblen genoemd). Het idee is heel simpel: je brengt twee of meer kleuren nagellak vrij dik aan en maakt vervolgens met speld of een naald ronddraaiende patroontjes in de aangebrachte nagellak. Hierdoor draaien alle kleuren door elkaar heen en tadaa! mooie nagels!

Hieronder is mijn prachtige en zeer professioneel ogende werkvlak te bewonderen. Omdat ik deze techniek nog nooit eerder had gebruikt, oefende ik eerst even op een nagelwiel. Ik vond het gemakkelijker dan ik had gedacht! Ik ontdekte dat het vooral belangrijk was om de speld niet te rechtop te houden, omdat de “sporen” dan te diep werden en de nagel onder de lak zichtbaar werd.

Hier het resultaat op mijn linkerhand. Ik werk altijd van duim naar pink en dat kun je hier ook heel goed zien, want mijn pink is het beste gelukt :p


Een beetje een awkward foto van mijn rechterhand, om mijn pink en ringvinger te showen!


Dit was:

  • Essence – Bonnie (blauw)
  • Catrice – MAN, GO Tango! (oranje)
  • Hema – 46 (rood)
  • Basecoat (Nail Tek Foundation II) en topcoat (Seche Vite)

Ik vond het resultaat erg mooi en ik ga deze techniek zeker nog eens proberen met andere kleurtjes! Heeft iemand anders wel eens needle dragging geprobeerd? Of hele goede tips voor een water marble-ramp zoals ik?

4 Reacties op “Day 20: water marbled

  1. Ik ben het omgekeerde van jou, watermarble gaat prima, needledragging is een ramp ^^ Mijn enige tip met watermarbling is niet te lang wachten met het draggen en dippen, anders is het al een soort van opgedroogd in het water.

  2. Wat gek dat het niet wil! Ga je wel snel genoeg? Als het te lang duurt is het al te droog en wordt het lelijk en bubbelig.. Dus wat Anne zegt inderdaad. Supersnel werken is eigenlijk mijn enige tip.. En niet te veel met je stokje/naaldje willen doen, want daar wordt het meestal niet beter van. En ja, je moet echt nagel voor nagel doen. Dus niet proberen om twee (of meer) nagels in één keer te doen, dat wordt bij mij geheid een drama.

    Maar dit is ook erg mooi! Nog nooit geprobeerd, misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen. De kleurencombi vind ik ook erg geslaagd.

Geef een reactie

