Day 22: inspired by a song

Dag elf, geïnspireerd door een lied. Ik had heel veel inspiratie voor deze challenge. Ik bedoel, ik ken veel liedjes. Toch vond ik deze challenge best lastig, vooral omdat ik het moeilijk vond het abstracte concept dat in een nummer is verwerkt, over te brengen op tien vingernagels. Ik wilde graag ‘iets’ doen met ‘een nummer’ van Porcupine Tree (je raadt het al, de vaagheid overheerste weer). Misschien Trains?

Uiteindelijk zag ik het niet helemaal zitten om een trein op mijn nagels te fröbelen. Lichtelijk moedeloos wendde ik mij tot Tim, die – zoals zo vaak – een oplossing bood:

Fade To Black van Sonata Arctica. Een cover van Metallica. En hier zijn dan mijn ‘ fade-to-black-nagels’!

Ik was heel tevreden over het resultaat. De gradient was iets minder smooth dan ik had gewild, vooral bij de wit-zwarte nagels, maar vanaf een afstandje zag het er prima uit.

Achteraf gezien ben ik blij dat ik van mijn ringvinger een accentnagel heb gemaakt. Die rood-zwarte nagel springt er echt uit.

Van links naar rechts: Essie – A List, Hema  – nr. ? en Essence – Black Is Back (+ base- en topcoat). Ik lakte al mijn nagels, behalve de ringvinger, eerste twee of drie keer met de witte lak en daarna mengde ik steeds wit en zwart en bracht ik deze kleuren aan met een sponsje. Hetzelfde deed ik voor de accentnagel, maar dan natuurlijk met rood en zwart.

Op naar dag 23, geïnspireerd door een film! Ik heb een supercool idee (al zeg ik het zelf). Helaas zijn er net twee nagels gebroken, waardoor ik alles weer moest kortwieken. Voor mijn idee heb ik wel langere nagels nodig, dus ik vrees dat het nog even gaat duren ):

*groei nagels, groei!*

Geef een reactie

