4 simple goals (before 2013)

via

Elsie van A Beautiful Mess is een klein project gestart waarin ze zichzelf vier simpele doelen heeft gesteld, die ze wil voltooien voor 2013. Het zijn ‘leuke doelen’, doelen die het alledaagse leven verrijken, maar die gemakkelijk ondergeschoven raken.

Ik vond dit een erg leuk idee en heb ook vier doelen voor mezelf opgesteld:

  1. Elke week iets bakken. Dit kan zowel brood, als taart, cake of cupcakes zijn. Dingen bakken is leuk (als het baksel niet mislukt, tenminste) en lekker en ik heb de kans om mijn nieuwe maatbeker van de Ikea te gebruiken. Ook is het prettig om na een drukke stagedag op de bank te zitten met bijvoorbeeld een zelfgebakken cupcake.
  2. Elke week een nieuw recept proberen. Nog een kookdoel! Ik heb een aantal hele mooie kookboeken en mijn Appie-app bewaart trouw een berg recepten voor me – maar ik heb lang niet altijd tijd of zin om iets te proberen. Ik kom zo vaak op internet of in een tijdschrift een recept tegen waarvan ik denk ” Oh, dat ziet er lekker uit, dat wil ik graag maken!” – en vervolgens doe ik het niet. Tijd om daar verandering in te brengen. (Dit doel kan ik natuurlijk mooi combineren met doel nr. 1)
  3. Alle boeken van mijn zomerleeslijst lezen. Nu het leven vol stage- en studiebezigheden weer is begonnen, schiet het lezen van een roman er vaak bij in. Erg jammer, want lezen is leuk. Daarom wil ik de overgebleven zes romans van mijn leeslijst nog voor 2013 hebben uitgelezen.
  4. Vakantiefoto’s sorteren en er collages en boekjes mee maken. Ik heb natuurlijk niet voor niets 3259873 vakantiefoto’s gemaakt. Tijd om die eens te sorteren en op een mooie manier te documenteren.

Ziehier, mijn vier doelen!

3 Reacties op “4 simple goals (before 2013)

  1. Pingback: Nog drie maanden « breieninpeking·

  2. Pingback: Kokkerellen | From the yellow windows of the last train.·

Geef een reactie

