Day 25, 26 & 27

De 31 Day Challenge gekte is weer losgebarsten op diverse blogs (hier bijvoorbeeld, en hier) en hierdoor ben ik ook weer wakker geschud! Ik zal deze challenge hoe dan ook afmaken. Na een tijdje spitten door ontelbaar veel foto’s op mijn telefoon, vond ik mijn manicures van day 25 – inspired by fashion en day 26 – inspired by a pattern terug. Gemaakt in mei en juni. Oeps. Gisteravond waagde ik me aan day 27 – inspired by an artwork.

Inspired by fashion

20130511_190705a

Deze accent nail is gebaseerd op één van mijn favoriete jurken (ik draag ‘m nu!). Het is een felgekleurd jurkje van H&M, met een aztec/tribal/geometrisch printje. Ik houd van dat soort printjes. Eigenlijk ben ik gewoon über hipster, want zodra een kledingstuk, schoen of tas bedrukt is met iets wat lijkt op een driehoek, vind ik het leuk. ANYWAY. Accent nagel dus, gebaseerd op jurk. Ik weet niet meer precies welke kleuren ik heb gebruikt, maar de mintgroen is nr. 82 van Hema en de neongeel is Sun-Kissed van China Glaze.

Inspired by a pattern

20130609_202125a

20130610_074029a

Oké, ik ben dus gek op driehoeken, dus ik was geïnspireerd door driehoeken en maakte deze nagels! Heel simpel, maar ik vind ze nog steeds erg mooi. Toevallig staan de kleuren die ik hiervoor gebruikte nog op mijn bureau (wat betekent dat ik hoognodig mijn bureau op moet ruimen):

  • Blauw: Essence – Fall For Me
  • Groen: Essence – Replay
  • Lila: Hema – nr. 83
  • Oranje: Essence – On The Bright Side
  • Koraal: Catrice – Meet Me At Coral Island
  • Zwarte striper

Inspired by an artwork

Dit was een lastige. Ik wilde eerst mijn favoriete schilderij, The Lady of Shalott van John William Waterhouse namaken, maar ik vond mijn ontwerp niet mooi genoeg en haalde het met een chagrijnig hoofd weer van mijn nagels.

Gisteren deed ik een nieuwe poging, gebaseerd op een werk van Loes Botman. Ik heb de afgelopen jaren talloze kaarten met haar prachtige tekeningen verstuurd. Na een tijdje te hebben rondgeneusd op haar site, besloot ik deze tekening na te maken:

20130905_122135a

Ondanks dat er zeker ruimte is voor verbetering, ben ik blij met het resultaat! Het was al een hele tijd geleden dat ik iets gedetailleerd had getekend op zo’n klein oppervlak. Ik vond het erg leuk om eindelijk eens iets te maken dat verspreid was over meerdere nagels, als een soort panorama. Dat wilde ik al heel lang eens proberen. Voor deze nagels heb ik gebruikt:

  • Donkerbruin: Essence – Very Diva
  • Oranje: Catrice – MAN, GO Tango
  • Wit: Kleancolor – White
  • Op mijn rechterhand droeg ik China Glaze – Riveting (zo’n mooie kleur!  <3)

Tenslotte wil ik nog even zeuren over topcoats. Ik was altijd heel tevreden met de droogsnelheid en glans van mijn Seche Vite topcoat, maar deze werd bij mij altijd zo ont-zet-tend snel stroperig. Niet leuk. Ik kocht een tijdje geleden Essence Better Than Gel Nails Top Sealer Fast Dry en die kwam qua droogsnelheid en glans dicht in de buurt van mijn geliefde Seche Vite. En hij was een stuk goedkoper. Ik was tevreden.

Maar nu heeft Essence het assortiment weer helemaal omgegooid en is deze topcoat verdwenen! Aaaargh. Ik kocht dus gisteren een nieuwe topcoat, Essence Quick Dry Topcoat (helder potje met blauwe letters en ‘bubbeltjes’). ‘Quick dry’, wat een leugen! Deze topcoat droogt helemaal niet snel (een uur later nog steeds deukjes in mijn harde werk) en heeft geen mooie glans. Ik ben hier dus absoluut niet tevreden over. Heeft iemand tips voor een (budget) topcoat, bij voorkeur gemakkelijk verkrijgbaar in Nederland?

4 Reacties op “Day 25, 26 & 27

  1. INM Out the Door! Niet budget eigenlijk, maar het wordt niet stroperig. En je kunt ook soort van navulflesjes krijgen, dat is in verhouding goedkoper. Het blijft bij mij echt heel goed zitten! Het droogt iets minder snel dan Seche Vite, maar nog steeds snel. En ik heb het idee dat het wat flexibeler is dan SV, want daarmee had ik best snel/vaak dat ik chips kreeg als ergens tegenaan stootte of zo.
    Je kunt trouwens ook speciale thinner krijgen voor Seche Vite, er zit blijkbaar een bepaald stofje in dat verdampt, en dat kun je met dat spul dan weer aanvullen. Dat is ook wel duur, maaaar, je kunt het voor een veel aangenamere prijs kopen via eBay. Duurt wel even voor dat het er is, maar who cares? Niet de supergoedkope nemen trouwens, dat is geheid nep. Ik had toen base coat, topcoat en restore-spul voor iets van 18 euro inclusief verzenden.

    Maar ik zou eerst eens die van INM eens proberen, als dat bevalt is dat wel makkelijker dan klooien met druppeltjes thinner natuurlijk. Ik heb trouwens ook wel goede dingen gehoord over de topcoat van Orly, maar die is wel bijna 2 keer zo duur als INM en ik heb zelf geen ervaring. (In a Snap of zo heet dat? Of In a Sec? Zoiets.)

    (En omg, ik moet ook echt die Challenge ‘even’ af gaan maken zeg :\ )

    • Ik heb veel goede dingen gelezen over INM Out the Door! Misschien moet ik die eens aanschaffen. En ik had die thinner van Seche inderdaad ook, dat was prima spul. Gebruikte ik ook voor andere nagellakken die stroperig waren geworden. Maar ik moest mijn Seche Vite bijna wekelijks verdunnen, dat werd een duur grapje ): Ik ga misschien ook eens InstaDri van Sally Hansen proberen. Die is hier ook verkrijgbaar, maar waarschijnlijk goedkoper via Ebay. Anyway, bedankt voor de tips (: En succes met de challenge :p YOU CAN DO IT!

Geef een reactie

