Op de deurmat beland

Het is al een hele tijd geleden dat ik een paar van mijn favoriete ontvangen Postcrossingkaarten heb gedeeld. Hoewel ik iets minder frequent kaarten schrijf dan een paar jaar geleden, ben ik nog steeds heel goed getraind in het opmerken van een klepperende brievenbus. Ik ren ook nog steeds heel enthousiast meteen naar beneden om te kijken of er kaarten (yay!) of telefoonrekeningen (blèèh) op de Takkie-deurmat liggen.

De laatste paar weken kreeg ik een aantal super lieve bedankberichtjes van de ontvanger de kaart en dat inspireerde me (naast dat het me blij maakte) tot het samenstellen van een selectie van mijn favoriete kaarten van de afgelopen maanden. Kijk eens wat voor mooie stukjes karton de postbezorger mij bracht!

IMG_0173Ik vraag me altijd af hoe het kan dat er zo weinig mensen staan op foto’s van beroemde (en heel erg drukke!) plaatsen. Is het… magie? Ik bedoel, als ik een toeristisch kiekje maak, zwermen er altijd mensen door mijn beeld, waardoor ik vreselijk oncharmante gezichtsuitdrukkingen van volkomen vreemden op mijn mooie vakantiefoto’s heb staan. Anyway, een mooie kaart van de Verboden Stad van Ying uit China.

IMG_0177‘Old book’ uit Rusland.

IMG_0162Sinds ik heb meegedaan aan een uilenexcursie ben ik uilen nog mooiere vogels gaan vinden. Deze kaart komt uit Duitsland, Ostfriesland en was geschreven in een soort dialect, wat lijkt op een mix van Duits, Nederlands en Fries. Cool.

IMG_0167Achterop de kaart staat dat dit het Shavlo meer en de Noordelijke-Chuya bergketen zijn. Oh, en fun fact: deze kaart is geschreven tijdens een Postcrossingmeeting in Tyumen en is ondertekend door alle aanwezigen (:

IMG_0166Aaahw, supercute! Japanners hebben trouwens echt hele leuke postzegels. De postzegel op deze kaart is eigenlijk een kattensticker, met nog een klein postzegelachtig rechthoekje eraan geplakt. Only in Japan.

IMG_0168Je kunt het niet goed zien, maar deze kaart heeft shiny gouden drukwerk! Educational fun fact: dankzij deze kaart ben ik op de hoogte van het feit dat Taiwan ooit een kolonie van Nederland is geweest.

IMG_0172Deze kaart deed me heel erg denken aan Black Beauty, dat ik vroeger obsessief vaak heb gelezen. De verzendster van de kaart heeft een kat die Jeremy Johnny Black heet. Precies. 

IMG_0163Haha, ik moest zo lachen om deze kaart!

IMG_0165En als laatste een kleine tea party uit Amerika. Alli schreef dat ze de wasbeer het schattigst vond, zo met z’n hoofd half in het glas. Ze vroeg me wat voor dier ik denk dat er een suikerklontje in zijn kopje deed. Is het een ezel of een kangoeroe?

Hoera voor post!

Geef een reactie

